Pracuji s podnikateli napříč obory i s neziskovkami

Naučila jsem se rychle poznat nefunkční kandidáty. Postup můžu kdykoli zopakovat i pro jiné pozice.

Jsem ve fázi, kdy docela nestíhám. A můžu buďto zredukovat množství práce, nebo najmout lidi. Jenže když najmete špatného člověka a snažíte se ho zaučovat, stačí, abyste mu každý měsíc platili jen 5 tisíc. A když po půl roce zjistíte, že je nefunkční, stojí vás to 30 tisíc. Renata mi proto dala dovednost, kterou jsem neměla. Hledala jsem někoho, kdo pro mě bude psát články. A potřebovala jsem zjednodušit výběrový proces. Tak abych do toho nevkládala čas a energii, které nemám. Konzultace mi pomohly navrhnout výběrové řízení v několika krocích a rychle poznat nefunkční kandidáty. Byla jsem překvapená, jak jednoduché díky tomu bylo z 15 lidí vybrat 4, co postoupili dále. Hodně používám Google dokumenty a potřebuju, aby s nimi moji spolupracovníci uměli. Bez Renaty by mě ale nenapadlo dát to do výběrového řízení. Zjistila jsem tak, že mi 50 % lidí v Google dokumentech nezvládne poslat práci. Renata navíc vymyslela způsob, jak poznat, jestli se daný člověk hodí pro to, aby psal pro Maminkatelky.
Na konzultacích u Renaty je fantastické, jak vám věci zjednoduší. Našla jsem díky nim ideálního člověka na spolupráci a hlavně mám v rukou postup, který můžu kdykoliv v budoucnu využít znovu při hledání jiných lidí na jiné pozice.
Jako podnikatelka tím šetřím svoje mentální zdraví. Když vyberete nesprávného člověka, může vám to přinést spoustu bezesných nocí a zkazit pověst. Ztratíte tím obrovské množství klientů a jen těžko se to napravuje. Já navíc ráda dělám věci tak, že se dají opakovat. A to se mi s Renatou povedlo.

Díky Renatě jsme začali věci řešit

Na spolupráci s Renatou nám nejvíce vyhovovala flexibilita, pohotovost, to že naslouchala a okamžitě reagovala na naše lehká provozní trápení. Vyhovovalo nám, že Renata byla kdykoliv k dispozici a pomohla nám s věcmi, které nás trápily, ale i těmi, o kterých jsme ani netušili, že s nimi pomoct potřebujeme. Přínos této spolupráce byl pro nás velký. Ať už to bylo to, že jsme se v tom strašném běhu dokázali zastavit a díky Renatě jsme se zamysleli a začali věci řešit. Ukázala nám cestu "jak". Pomohla nám najít systém v práci, správné nástroje a dokázala poukázat na tu část našich pracovních postupů, které bychom mohli a dokázali vlastní silou zlepšit.

Bavily jsme se přímo o naší firmě, našich procesech a problémech

Na spolupráci s Renatou mi vyhovovala flexibilita a také školení, které nebylo jen obecnými poučkami nebo workshopem, ale kde jsme se mohli bavit přímo o naší konkrétní firmě a našich procesech a problémech. Díky konzultaci jsme si konečně poprvé „hodily“ s mou společnicí na papír, jaké všechny činnosti musíme v rámci řízení společnosti vykonávat, dokázaly je roztřídit, určit, kolik času nám zabírají a zda je musíme nutně vykonávat my nebo je můžeme delegovat. Při reorganizaci práce jsme se pak k náčrtu ještě několikrát vracely.

Už po prvním týdnu jsem měl pocit, jako by u nás byla rok

U Renaty hodnotím pozitivně její profesionalitu a skvělý proklientský přístup. Každá firma a společnost je trochu jiná a má svá specifika. Dobrý externí konzultant se pozná i podle toho, jak rychle dokáže tato specifika nasát. U Renaty jsem již po prvním týdnu měl pocit, jako by u nás byla rok. Vyhovoval mi její  proaktivní přístup a schopnost najít si sama odpovědi na potřebné otázky.

Zadáním i cílem spolupráce bylo především vytvoření několika nových procesních směrnic, což Renata splnila na 100 %. Vedle těchto měřitelných výsledků nás ale obohatily i Renatiny názory a celkově její časově omezená přítomnost v naší organizaci byla příjemným zpestřením.

Dřív jsme naráželi na organizační nejasnosti, teď ale máme jasně dané postupy, které fungují

Renata naší firmě pomohla nastavit procesy pro správu nového e-shopu - přípravu objednávek a rozvozu zboží. Nastavila nám také procesy v oblasti administrativy a interních činností, které nám skvěle fungují. Pomohla nám sepsat manuály a pracovat s nimi. Než jsme začali s Renatou spolupracovat, často jsme naráželi na organizační nejasnosti. Teď ale máme jasně sepsané postupy činností, které se nám už snadněji dodržují. Renata je organizačně schopná a rychle se zorientovala v našem fungování i problematice. Spolupráce byla moc příjemná i na osobní rovině. Mohu jedině doporučit.

Výběrové řízení bylo úspěšné hned na první pokus

Renata mi pomohla sestavit inzerát na nové zaměstnance tak, aby na něj reagovali co nejvhodnější uchazeči a zároveň měli i kandidáti hned od začátku představu, co se od nich očekává.Výběrové řízení skončilo i díky konzultaci s Renatou úspěšně hned na první pokus. Renata mi také pomohla správně identifikovat slabá místa mýchpracovních postupů a dala mi zcela konkrétní tipy na jejich vylepšení. Díky tomu je naše delegování práce v kanceláři efektivnější.

Díky spolupráci s Renatou jsem vytváření procesů přestal odkládat

Některé z rad jsem už dřív někde četl. Ale nejsem typ, co by všechno překopal jen na základě nějakého textu. Tím, že jsem Renatu najal, jsem delegování dal prioritu. Vyvíjelo to na mě tlak, který mi pomáhal věci dotáhnout. K delegování jsem měl navíc vnitřní bloky. A když jsme práci s Renatou popsali na papír, jednodušeji se mi to předávalo. Výsledek pomáhá předejít nedorozuměním a nervóznímu očekávání, jak práce dopadne. U mě to vedlo k větší jistotě, že delegovaná agenda může dobře běžet i beze mě.

Našla jsem rovnou 2 skvělé asistentky

S Renatou jsem spolupracovala na náboru asistentky pro administrativní práci. Ujasnily jsme si, koho přesně potřebuji, a podle toho vytvořily výběrový proces. Podařilo se mi najít rovnou 2 skvělé asistentky! Nejvíc mi na spolupráci vyhovovalo, že Renata za mě myslela dopředu a upozorňovala mě na rizika vyplývající z té které volby.

Uvědomila jsem si, že je dobré začít naše činnosti systematicky řídit

Díky spolupráci s Renatou jsem si sestavila seznam činností, které v naší firmě děláme, a přiřadila k nim, kdo je dělá. Uvědomila jsem si, že seznam činností, které je potřeba udělat pro doručení našeho produktu k zákazníkovi, je už opravdu dost rozsáhlý. A je dobré začít jej nějak systematicky řídit. Soustředit se na jednotlivé procesy. Tak, aby každý ve firmě věděl, že je důležitou součástí, bez které by Ani-Muk k zákazníkovi neodešel.
Na spolupráci s Renatou oceňuji její naprostou profesionalitu. Od e-mailové připomínky konzultace, přes samotný průběh konzultace, až po dodání výstupů. Měla jsem pocit, že moje starosti jsou opravdu v dobrých rukou. Silně jsem vnímala pochopení mých potřeb. Že jsme na stejné vlně. Líbilo se mi citlivé vedení mířící ke konkrétnímu návrhu řešení.
Skvělé byly také konkrétní tipy na vedení rozhovorů s týmem - chtít zpětnou vazbu, ptát se, zapojit je do toho. Cítila jsem velký zájem na tom, abychom nastavily takové řešení, které bude vyhovovat mně i všem v týmu. To je pro mě velmi důležité.

Odnesla jsem si konkrétní kroky, které mi rychle uvolní prostor na práci

Renata se rychle zorientovala v mojí situaci, vytvořila bezpečné prostředí a milou atmosféru. Líbilo se mi, že měla tah na branku a já jsem získala jasná doporučení na konkrétní kroky, které mi rychle uvolní prostor na práci. Jelikož Renata vycházela z mojí situace byla jsem schopná se do nich bez otálení vrhnout. Hned po první konzultaci jsem si zajistila hlídání dětí, vytvořila jsem si pracovní dobu a začala dělat s klienty telefonické konzultace. Tyhle 3 kroky způsobily, že se mi nejen výrazně ulevilo, ale začala jsem pracovat efektivněji. Je také velmi inspirující, jak ona sama má nastavené procesy. Bylo skvělé, že během rozhovoru dělala poznámky, které mi poslala obratem na mail. Mohla jsem se tak vrátit k tomu, co jsme probraly a co mám udělat. Jsem ráda, že jsem jsem se na ni obrátila, protože to mé podnikání posune rychle dál. Díky!

Vždycky jsem se mohla spolehnout na to, že vše bude v pořádku, včas a v maximální kvalitě.

S Renatou jsem dennodenně spolupracovala několik let na lokálních i mezinárodních projektech a musím říct, že moc ráda. Vždycky jsem se mohla spolehnout na to, že vše bude v pořádku, včas a v maximální kvalitě. Renata je skvěle zorganizovaná, s výborným time managementem, zároveň funguje velmi dobře jako vedoucí týmu. Dokáže lidi namotivovat, zkoordinovat i ocenit jejich dobrou práci. Zároveň na sobě Renata neustále pracuje, jak profesně, tak osobnostně. Renatu a její práci vždy moc ráda doporučím.

Renáta nás svými praktickými radami vrátila zpět na zem.

Připomínky a rady paní Renaty nás posunuly o další krok k procesně řízené organizaci. Hledáme informační systém pro agendu naší středně velké neziskovky působící v sociálních službách a ty standardní IS nám nevyhovují. Vytváříme sofistkované procesní modely, studujeme odbornou literaturu. Renáta nás svými praktickými radami vrátila zpět na zem, její pojetí managementu je pochopitelné, využitelné a nezamlžené přemírou odborných výrazů. Děkujeme za spolupráci!

Po třech konzultacích jsem získala přesný, praktický a ihned použitelný návod.

Spolupráce s Renatou mi pomohla zorientovat se v postupu inzerce hledání zaměstnanců na různé pozice ve firmě. Společně jsme uspořádaly celý proces od vyhledávání zaměstnanců přes jejich výběr, filtraci těch nevyhovujících, vedení pohovoru samotného, včetně praktické části, až po odmítnutí nevyhovujících kandidátů. Díky konzultacím jsem si dokázala uvědomit, co na jakou pozici konkrétně požaduji. Po třech konzultacích jsem získala přesný, praktický a ihned použitelný návod sestavený pro konkrétní pozici, se kterým ale mohu zároveň samostatně pracovat i v dalších obdobných situacích. Renata je vždy perfektně připravená, přesná, klidná v projevu - profesionálka.

Renča umí naučit, jak si najít výborné spolupracovníky, jak si definovat jejich pracovní místo a jak je dobře zaučit.

Loni touhle dobou to pro mě byla naprostá utopie, mít k sobě pomocnou sílu. Letos se mi na první dobrou podařilo najít asistentku a následně ustát i její nečekaný odchod, tak jsem to vzala zgruntu a našla si teď k sobě pomocnice rovnou dvě.
Konzultuji ve firmách týmovou efektivitu, organizaci práce, procesy, vedení lidí, komunikaci a delegování.
closefacebook-squarelinkedin-squarebarsangle-down