Ze školení - 7 tipů k vylepšení mého systému práce

Kategorie:

Koncem března jsem byla na školení Roberta Vlacha a Pavla Mináře s názvem Udělejte si systém.

Já mám, troufám si říct, systém práce fajn. Sedí mi, umožňuje mi být poměrně výkonná a velmi spolehlivá.

Ale tím se nenechávám uchlácholit. To, že mi systém práce funguje, neznamená, že nemůže fungovat lépe.

 

A pozor - tohle je taky zpráva pro vás 🙂

To, že vám systém práce funguje, neznamená, že nemůže fungovat lépe.

Průběžné revize, zjednodušování systému i práce, jsou naprosto žádoucí a pokud si chcete práci lehčovat, věnujte se jim.

 

Tady vám dávám k dispozici několik tipů a zajímavých poznámek, které jsem si ze školení odnesla já pro svou práci. Ve zkratce. Není cílem vám tu popsat postupy do posledního kroku. Spíš předat inspiraci.

Takže tady to je:

1. Bacha na Cargo cult!

Až do zmiňovaného školení jsem tenhle výraz neslyšela. Ale je to oficiální antropologický termín a vzniknul v návaznosti na to, kdy původní obyvatelé jednoho ostrova v Tichomoří začali napodobovat vnější projevy fungování americké armády (z jejich pohledu rituály) s očekáváním, že bohové sešlou zásoby stejně, jako padají z nebe Američanům.

Jinými slovy:

Co funguje jiným, nemusí nutně fungovat vám.

Testujte, zkoušejte, nebojte se ale nefunkční systémy opouštět.

2. Místo iCal Google Cal

Jako hardware používám Apple. Počítač, i telefon. Včetně jejich primárních aplikací, hlavně kalendáře. Zatím jsem s ním ale nepracovala v rámci plánování. To si vedu v papírovém diáři. Pavlovo a Robertovo povídání mě ale přesvědčilo, že Google kalendář umožňuje mnohem lepší správu úkolů a událostí, takže jdu do toho a testuji, jak mi to bude vyhovovat.

3. Všechno do cloudu

Ano, zruším ukládání na lokální disk a přesunu většinu až všechny dokumenty na Google Drive. Samozřejmě "všechno v cloudu" berte kriticky, vždycky s ohledem na bezpečnost vašich dokumentů. Pokud používáte služby Google zdarma, zvažte to. Já mám placenou verzi, G Suite, takže tam je bezpečnost zase na jiné úrovni.

4. Google Keep

Pro jednoduché zaznamenávání poznámek, seznamů, nápadů apod.

5. Práce venku za chůze

Poprvé mi to znělo zvláštně - pracovat za chůze, ale vlastně to může být dost fajn. Stáhnout si potřebné dokumenty do telefonu, nebo si je vytisknout na papír a jít se prostě projít. Přemýšlet, občas se zastavit, kus přečíst, okomentovat, nebo si udělat poznámky, a zase pokračovat. Hodně mě to zaujalo. Často cítím, jak mě sezení u stolu unavuje. Takže rozhodně vyzkouším.

6. Alfred

Tahle aplikace skvěle šetří čas. Nemusíte ručně vypisovat věci, které píšete pořád dokola. "Dobrý den", vaše adresa, IČO, maily apod. Můžete si tam připravit i celé předdefinované maily a vyvolat je textovou zkratkou. Navíc to má i vícenásobnou schránku, což se taky dost hodí. Nejednou jsem si přemazala kopírovaný text jiným. Neslyšela jsem na Alfreda chválu poprvé, takže jdu do toho.

7. Bezpečnost

Tuhle oblast dlouhodobě podceňuju. To si uvědomuju. LastPass a dvoufázová přihlášení sice mám už nějakou chvíli, ale ostatní oblasti -VPN pro externí připojení, různé typy zálohování, trezor na moje BitCoiny... Tam mám mezery. Jdu je doplnit.

A to je vše.

Mých 7 tipů.

Sdílet článek

30 minut.
Probereme, co vás pálí a jestli, případně jak vám mohu pomoci.

Vyberte si z mého kalendáře termín, který se vám hodí. Spojíme se buď klasicky telefonem, nebo přes jakoukoli platformu pro videohovory. Krátce se pobavíme o tom, co zrovna nejvíc řešíte a jak vám s tím mohu pomoci.
Konzultuji ve firmách týmovou efektivitu, organizaci práce, procesy, vedení lidí, komunikaci a delegování.
closecalendarfacebook-squarelinkedin-squarefacebookbarsenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommenting